אסטרטגיית שיווק אולי נשמעת כמו מושג של העולם החדש, אבל למעשה מדובר בצמד מילים שרלוונטי כבר מאות שנים אחורה. איך לשווק מוצר וכיצד להגיע ללקוחות הן רק שתיים מהשאלות המרכזיות איתם מתמודדת אסטרטגיית השיווק. האם זה מתאים גם לשוק ההון? על כך במאמר הבא.
אסטרטגיה שיווקית לכל מוצר
חשוב להבין שבשביל למכור מוצר בהיקף משמעותי, קיימת חובה של שיווק משמעותי. בים אם דרך פילוח קהל, שיווק דיגיטלי, שיווק מפה לאוזן או כל דרך אחרת – השיווק חייב להתקיים. בהתאם לכך, כל מוצר דורש גם אסטרטגיית שיווק. כלומר, שיווק שחושבים עליו מבעוד מועד, ולא נעשה תוך כדי זרימה.
בהיבט הנ"ל, עוסקים בשוק ההון אינם נבדלים מאף ספק אחר של מוצרים. הם מעוניינים למכור נכס פיננסי כלשהו (בין אם מדובר במנייה בודדת או בבית השקעות שרוצה שתשימו את הכסף שלכם אצלו) וצריכים לשווק בהתאם, באופן מחושב ומתואם.
חלק חשוב משרשרת הייצור
כשמסתכלים על שרשרת הייצור של מוצר, שיווק אינו נתפס כחוליה אינהרנטית בתהליך. אבל למעשה, על מנת שיגיע לקהל רחב וימצה את מלוא פוטנציאל המכירות שלו, חייבים להסתכל עליו כעל צעד חיוני, אשר דורש אסטרטגיה ותכנון מוקדם. בין אם מדובר בבסטה בשוק, חנות יוקרה או שוק ההון – אסטרטגיית שיווק היא פריט חובה בכל עסק.
לעוד כתבות שוות>>first-news.co.il