השוואת קרנות השתלמות – אילו מדדים חובה לבדוק?

תוכן עניינים

החלטתם כי אתם רוצים להשקיע בקרן השתלמות? לא סתם מדובר על אפיק השקעה שזוכה לפופולאריות גבוהה מאוד. אך כדי שתוכלו למקסם את ההשקעה יהיה עליכם לבחור את קרן ההשתלמות המושלמת. נכון להיום עומדות לרשותכם כמות אדירה של אופציות, שלכל אחת מהן יש את יתרונותיה. מה חובה עליכם לבדוק כאשר אתם מבצעים השוואת קרנות השתלמות? האמת היא שיש כמה מדדים שיכולים לעשות את ההבדל. אם תדעו לבדוק את אותם מדדים תוכלו לראות איזה קרן השתלמות תפורה למידות שלכם. גם אם ישנה קרן השתלמות אחת שזוכה לביקוש רב, עדיין כדאי לכם לבדוק מה נכון לכם. לא תמיד מה שיהיה מתאים לאחרים זה מה שיהיה מתאים גם לכם. קחו את העובדה הזאת לתשומת הלב שלכם לפני שתעשו את ההשוואה. 

 

אחוזי תשואה

 

בסוף המטרה שבגללה פתחתם קרן השתלמות תהיה כדי להרוויח כסף. אם אתם לא תרוויחו את הסכום הנדרש מבחינתכם, מדוע עשיתם את הפעולה הזאת? המדד הראשון שבודקים במהלך השוואה בין קרנות השתלמות הוא התשואה. הרי לכל קרן השתלמות תהיה תשואה שונה, תשואה שלרוב שומרת על יציבות. מה שהיה הוא גם מה שיהיה לפחות בחודשים הקרובים. נדיר מאוד לשמוע על קרנות השתלמות שעשו מהפך של 180 מעלות בזמן כל כך קצר. לכן ברגע שאתם בודקים את התשואה בעבר, תוכלו לשער את התשואה העתידית. עם זאת נזכיר שוב כי מדובר על השערה בלבד, ולא על משהו שהוא עובדתי. 

 

רמת הסיכון

 

כל השקעה מביא איתה מידה מסוימת של סיכון, גם אם היא נחשבת מאוד בטוחה. קרנות השתלמות באופן עקרוני ידועות בתור כאלה שמביאות יציבות רבה. אך עדיין תוכלו לראות הבדלים ברמת הסיכון בין קרן השתלמות אחת לבין קרן השתלמות אחרת. השוואת קרנות השתלמות מטרתה לבחון את רמת הסיכון בין הקרנות השונות. כך לא תכניסו את עצמכם למקום שעלול לגרום לכם אי נוחות בהמשך. השאיפה היא שתוכלו לשים את הכסף במקום שתרגישו בו בנוח. כך לא תרצו למשוך את הכסף כעבור תקופת זמן קצרה מבלי שקיבלתם את מבוקשכם. 

 

מדד שארפ 

 

מדובר על מדד שמטרתו העיקרית תהיה להסביר לכם מה הולך לקרות בעתיד הנראה לעין. המדד כולל בתוכו שקלול של התשואה הסיכון שאותם בדקתם בעצמכם. המדד יסביר לכם במילים פשוטות עד כמה כדאי לכם לבחור באותה קרן השתלמות. לעיתים תוכלו לראות הבדלים מהותיים שאמורים להזהיר אתכם מפני השקעות לא כדאיות. אינכם צריכים להבין את הדרך שבה מתבצע החישוב או את הרציונל שעומד מאחוריו. השוואת קרנות השתלמות נועדה כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הכי טובה לכם. במילים פשוטות ככל שהמדד גבוה יותר, כך הקרן תהיה טובה יותר. אם המדד הוא נמוך זה אומר שהביצועים של אותה קרן השתלמות לוקים בחסר. 

 

דמי ניהול

 

דמי הניהול זה שהתשלום שאותו אתם משלמים למי שאמורים לנהל את הקרן. מבחינת החוק הוא קובע כי דמי הניהול לא יכולים לעלות על 2 אחוז בסך הכל. עם זאת ישנן כאלה שמציעות דמי ניהול אטרקטיביים כדי למשוך אתכם לכיוון שלהן. השוואת קרנות השתלמות מחייבת אתכם לבחון בין היתר את דמי הניהול שאותם תצטרכו לשלם. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לשלם קצת יותר מעל כולם. אם כבר נדרש מכם לשלם דמי ניהול, חובה שהתשלום יהיה תשלום הגיוני. כזה שלא יעשה לכם חור בכיס בכל חודש מחדש, הרי מדובר על תשלום קבוע. 

Senior couple planning their investments with financial advisor

אהבתם את הכתבה? בטוח שתאהבו גם:

השמה להיי טק
עסקים וכלכלה

השמה להייטק

בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחה מרשימה בענף ההייטק הישראלי. יותר ויותר חברות טכנולוגיה קמות ומתרחבות, ויחד איתן גדל באופן משמעותי הביקוש לעובדים מוכשרים בתחום. במאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן